Pædagogik og didaktik - for lærerstuderende i Nørre Nissum.
Hvordan viser lærerens relationskompetence sig i interaktioner med elever og klasser i almenundervisningen i folkeskolen? Du kan læse om det i en ny Ph.d.-afhandling af Louise Klinge.
Konklusionen findes side 246 ff…så kan du hurtigt se om det er noget.
Jeg har valgt, at vi skal fordybe os i afhandlingen i modulet Elevens læring og udvikling, og udover at jeg selv synes, den er MEGET væsentlig og eksemplarisk på flere måder, så synes nogle af de lærerstuderende, at “det er den bedste tekst de har læst gennem deres uddannelse ind til nu.”
Begynd evt. med den empiriske del i kap. 6. Fantastisk eksemplarisk læsning, hvor vi både får et indblik ind i “maskinrummet” i folkeskolen, og hvor vi ser hvordan teori og begreber kan bidrage med forståelse. Klar afhandling med meget vigtige pointer og masser af inspiration til os lærere.
Se Louise Klinges Ph.d. forsvar her: https://www.youtube.com/watch?v=pPs-4N5-BGI